BEARING TRADE CENTRE - wyłączny dystrybutor BARDAHL w Polsce
- O nas
-
Oferta
- Łożyska kulkowe samonastawne
- Łożyska stożkowe dwurzędowe
- Łożyska wrzecionowe
- Łożyska walcowe wzdłużne
- Łożyska nietypowe
- Łożyska kulkowe zwykłe nierdzewne
- Łożyska oczkowe
- Łożyska toroidalne
- Łożyska kulkowe skośne dwukierunkowe
- Łożyska kulkowe skośne osiowe
- Łożyska kulkowe zwykłe o styku czteropunktowym
- Łożyska liniowe
- Łożyska magnetyczne
- Łożyska osiowe
- Łożyska stożkowe oporowe jednokierunkowe
- Akcesoria Łożyskawe
- Główki cięgła
- Inne
Smary
- Sodowe i specjalne
- Bentonitowe
- Glinowe
- Litowe
- Ochronne
- Czarne
- Wapniowe
- Grafitowe
- Molibdenowe
- Środki smarne
- Smary polimocznikowe
- Smary wapniowo-polimocznikowe
- Smarowniczki
- Smary do przekładni otwartych
- Smary do tlenu FOMBLIN
- Smary łożyskowe
- Smary w areozolu
- Produkty do smarowania łańcuchów
- Środki antykorozyjne
- Środki przeciwrdzewne
- Środki smarne dla przemysłu tekstylnego
- Środki smarne do lin
- Inne
Oferujemy również
- Oleje
- Opony
- Zespoły łożyskowe
- Prowadnice liniowe
- Wózki liniowe
- Oprawy
- Tuleje
- Rolki
- Igiełki
- Kulki
- Nakrętki
- Podkładki
- Pierścienie
- Oringi
- Simmeringi
- Paski
- Chłodziwa
- Płyny chłodnicze
- Kleje szybkowiążące
- Kleje i uszczelnienia anaerobowe
- Produkty ogólnego zastosowania
- Rękawice ochronne
- Artykuły ścierne
- Inne produkty
- Uszczelniacze / Uszczelnienia
- BTC Finance
- Aktualności
- Magazyn on-line
- Regulamin
- Kontakt
-
Baryłkowe
Łożyska baryłkowe
Łożyska baryłkowe dzięki temu, że mają dwa rzędy baryłek ze wspólna kolistą bieżnią na pierścieniu zewnętrznym oraz dwie bieżnie na pierścieniu wewnętrzny ustawione skośnie do osi łożyska zdolne są do przenoszenia dużych obciążeń promieniowych oraz osiowych w obu kierunkach. Są także wahliwe, dlatego są stosowane w przypadkach ugięcia wału lub jego niewspółosiowości względem oprawy.
Dzielą się na łożyska:
-
otwarte
- uszczelnione – konstrukcja łożyska taka sama jak w przypadku łożyska otwartego z otworem walcowym lub stożkowym z tym, że występują uszczelnienia stykowe wypełnione smarem.
- do maszyn wibracyjnych – z otworem walcowym lub stożkowym, luzem wewnętrznym C4, rowkiem smarowym na obwodzie i trzema otworami smarowymi na powierzchni pierścienia zewnętrznego
- specjalne – dostosowane do indywidualnych wymagań klienta
-
otwarte
-
Baryłkowe wzdłużne
Łożyska baryłkowe wzdłużne
Łożyska baryłkowe wzdłużne to łożyska wahliwe, przenoszące jednocześnie obciążenia promieniowe i osiowe z jednej bieżni na drugą pod kątem w stosunku do osi łożyska. Zawierają baryłki optymalnie przylegające do bieżni łożyska rozłożone asymetrycznie, co pozwala na przenoszenie dużych obciążeń osiowych przy stosunkowo wysokich prędkościach obrotowych. Mogą również przez dłuższy czas pracować w podwyższonych temperaturach.
Łożyska te wytwarzane są w nierozbieralnych zespołach z koszykiem stalowym typu klatkowego lub masywnym koszykiem mosiężnym.
-
Igiełkowe
Łożyska igiełkowe
Łożyska igiełkowe to największa grupa łożysk tocznych charakteryzujących się dużą nośnością w stosunku do niewielkich gabarytów. Długość wałeczków jest co najmniej sześciokrotnie większa od jego średnicy. Łożyska igiełkowe mają koszyki poliamidowe, stalowe lub z blachy stalowej. Mogą pracować w warunkach minimalnej niewspółosiowości między wałem, a oprawą.
-
Igiełkowe wzdłużne
Łożyska igiełkowe wzdłużne
Łożyska igiełkowe wzdłużne do złudzenia przypominają swą budową łożyska walcowe z tą różnicą, że posiadają igiełki. Cechują się minimalnym przekrojem poprzecznym co umożliwia stosowanie ich w przypadku ciasnej obudowy. Posiadają koszyki z tworzywa termoplastycznego jak i stalowe.
-
Kulkowe skośne
Łożyska kulkowe skośne
Łożyska kulkowe skośne przenoszą równocześnie obciążenia promieniowe i osiowe dzięki zastosowaniu bieżni na pierścieniu zewnętrznym i wewnętrznym, które są przesunięte względem siebie osiowo. Dzielą się na łożyska skośne jednorzędowe, dwurzędowe, jednorzędowe dwukierunkowe.
-
Kulkowe skośne dwurzędowe
Łożyska kulkowe skośne dwurzędowe
Łożyska kulkowe skośne dwurzędowe mają taką samą budowę jak łożyska kulkowe jednorzędowe. Są jednak od nich większe. Działają w obu kierunkach przenosząc obciążenia promieniowe i osiowe. Dzielą się na łożyska w wykonaniu podstawowym, łożyska uszczelnione blaszkami ochronnymi lub uszczelnieniami oraz łożyska z dzielonym pierścieniem wewnętrznym zawierające więcej kulek o większej średnicy. Dostępne są łożyska z normalnym luzem wewnętrznym jak i powiększonym (C3) lub pomniejszonym (C2). Koszyki mogą być wykonane z poliamidu, stalowe lub mosiężne
-
Kulkowe skośne jednorzędowe dwukierunkowe
Łożyska kulkowe skośne jednorzędowe dwukierunkowe
Łożyska kulkowe skośne jednorzędowe dwukierunkowe to łożyska kulkowe skośne jednorzędowe przenoszące obciążenia osiowe w obu kierunkach. Mogą w pewnym zakresie przenosić także obciążenia promieniowe. Dostępne są z luzem osiowym normalnym, większym lub mniejszym oraz z koszykiem mosiężnym lub z eteroketonu polieterowego (PEEK) wzmocnionego włóknem szklanym.
-
Kulkowe wahliwe
Łożyska kulkowe wahliwe
Łożyska kulkowe wahliwe to łożyska charakteryzujące się najmniejszymi oporami tarcia spośród wszystkich łożysk tocznych dzięki zastosowaniu dwóch rzędów kulek połączonych kulistą, wklęsłą bieżnią pierścienia zewnętrznego. Stosowane są w przypadkach ugięcia wału, które mogą powodować zwiększoną niewspółosiowość kątową.
Dostępne są łożyska
- otwarte w wykonaniu podstawowym – stosowane ze względu na małe opory tarcia kosztem zmniejszonej nośności
- uszczelnione – uszczelnienia stykowe stalowe lub kauczukowe po obu stronach łożyska wypełnione smarem
- otwarte z szerokim pierścieniem wewnętrznym – ustalane za pomocą wkrętów lub kołków w pierścieniu wewnętrznym
-
Kulkowe wzdłużne
Łożyska kulkowe wzdłużne
Łożyska kulkowe wzdłużne mogą być jedno lub dwukierunkowe. Są to łożyska rozłączne składające się z pierścienia wewnętrznego, zewnętrznego i zestawu kulek z koszykiem. Różnica polega na tym, że łożyska dwukierunkowe posiadają podwójne pierścienie zewnętrzne i dwa zestawy kulek. Są to łożyska przenoszące wyłącznie obciążania osiowe.
-
Kulkowe zwykłe
Łożyska kulkowe zwykłe
Łożyska kulkowe zwykłe są najpowszechniejsze w użyciu. Mają bardzo prosta konstrukcję, a dzięki wysokiemu stopniowi przylegania kulek do głębokiej bieżni nadają się do przenoszenia obciążeń promieniowych jak i osiowych w obu kierunkach, nawet przy dużych prędkościach obrotowych.
Wyróżnia się łożyska kulkowe:
- podstawowe, obustronnie otwarte
- uszczelnione
- zespoły łożyskowe
- łożyska z rowkiem osadczym na pierścień sprężynujący, z pierścieniem lub bez
-
Kulkowe zwykłe dwurzędowe
Łożyska kulkowe zwykłe dwurzędowe
Łożyska kulkowe zwykłe dwurzędowe pod względem budowy są identyczne jak łożyska kulkowe zwykłe jednorzędowe. Ze względu na obecność drugiego rzędu są nieznacznie szersze, ale wykazują znacznie większą nośność w stosunku do serii jednorzędowej. Posiadają dwa koszyki poliamidowe.
-
Samonastawne
Łożyska samonastawne
Łożyska samonastawne są to łożyska powstałe na bazie łożysk kulkowych jednorzędowych poprzecznych ale mają zmodyfikowaną, kulistą, zewnętrzną powierzchnię pierścienia zewnętrznego. Najczęściej montowane są w oprawach tworząc zespoły łożyskowe. Charakteryzują się łatwością montażu i demontażu, wahliwością i skutecznym uszczelnieniem.
-
Ślizgowe
Łożyska ślizgowe
Łożyska ślizgowe stosowane są w przypadkach, gdzie łożyska toczne nie spełniały swojej funkcji ze względu na działanie bardzo dużych obciążeń. Realizują ruchy nastawne, oscylacyjne, przechylne i wahliwe.
-
Stożkowe
Łożyska stożkowe
Łożyska posiadają stożkowe wałeczki umieszczone na stożkowych bieżniach umieszczonych na pierścieniu zewnętrznym i wewnętrznym co umożliwia przenoszenie obciążeń złożonych (promieniowych i osiowych). Są to łożyska rozłączne, gdzie pierścień wewnętrzny może być montowany niezależnie od pierścienia zewnętrznego.
-
Samochodowe
Łożyska samochodowe
Twoj koszyk
0 produkty - 0,- PLNOFERTA BARDAHL
BEARING TRADE CENTRE - wyłączny dystrybutor BARDAHL w Polsce
W stałej ofercie naszej firmy znajdą Państwo szeroką gamę produktów najwyższej jakości amerykańskiego producenta BARDAHL.
Szukasz odpowiedniego produktu? Napisz do nas BARDAHL@BTCNET.PL lub HANDLOWY@BTCNET.PL
SZEROKA GAMA PRODUKTÓW NAJWYŻESZEJ JAKOŚCI I ATRAKCYJNE RABATY CZEKAJĄ
O BARDAHL – czyli jak to się wszystko zaczęło …
W 1939 roku Ole Bardahl utworzył firmę Bardahl Manufacturing Company z siedzibą w Seattle w dystrykcie Washington w Stanach Zjednoczonych. Ole Bardahl wpadł na pomysł jak zwiększyć granice osiągów silnika. Doszedł do wniosku, że budowę cząsteczkową olejów silnikowych można modyfikować za pomocą dodatków, dzięki którym olej przylegałby do ruchomych części. Do tej chwili olej rozlany na powierzchni metalowej, płynął ściśle określonym torem omijając wgłębienia i wybrzuszenia, które nawet mikroskopijne ale zawsze są obecne. Ponadto zwykłe węglowodorowe cząsteczki ropy są obojętne elektrycznie, nie mają ani dodatnich ani ujemnych ładunków.
To wszystko powodowało że występowało tarcie pod wpływem ciepła, powodując szybkie zużycie części.
Wszystko zmienił Ole Bardahl swoim odkryciem oraz stworzeniem formuły „Polar Attraction”, regularne cząsteczki oleju węglowodorowego w połączeniu z innymi dodatkami bazowymi powodują zmianę ich struktury cząsteczkowej. Cząsteczki przejmują ładunek elektryczny i doczepiają się szczelnie do przeciwnie naładowanej cząsteczki metalu. W ten sposób uzyskuje się mikroskopijnie cienką, ale bardzo wytrzymałą powierzchnię smarowną, która izoluje przed tarciem, ciepłem no i zużyciem.
Firma Bardahl zbudowała silną pozycję w branży motoryzacyjnej a zwłaszcza w wyścigach. Obecnie produkty Bardahl stosowane są zarówno przez mistrzów rajdowych jak i zwykłych kierowców, zarówno jeden jak i drugi wygrywa zyskując dodatkową wydajność, mniejsze zużycie oraz dłuższą żywotność silnika.
WIADOMOŚCI ZE ŚWIATA
Bardahl posiada 75-letnie doświadczenie w rozwoju dodatków olejowych oraz dodatków do paliw, produkcji smarów, produktów do
konserwacji samochodów, silników oraz produktów do szeroko rozumianego przemysłu. Bardahl ciągle zwiększa swoją obecność w świecie, obecnie jest dostępny w ponad 100 krajach świata.
Cele firmy są niezmienne – ciągły rozwój. Polityka ta doprowadziła oprócz standardowej produkcji do produkcji wielu dodatków do ropy naftowej, paliw, gazu.
TEST PRODUKTU
Wszystkie produktu Bardahl poddawane są serii badań laboratoryjnych, najbardziej jednak cenimy sobie testy rajdowe.
W trakcie wyścigów nasze m.in. takie jak dodatki do olejów i paliw poddawane testowane w najbardziej ekstremalnych warunkach. Nasze produkty używane i testowane są m.in. w rajdach samochodowych, Formule 1, Indy-Cars, NASCAR, Motorraces, Rally, w Rajdzie Paryż-Dakar oraz innych mniejszych wyścigach, w tej dziedzinie mocno wyprzedzamy konkurencję.
Nasze produkty zostały opracowane specjalnie do działania w najcięższych warunkach. Dają radę wszędzie tam,gdzie produkty konkurencji odmawiają posłuszeństwa. Dlatego nasze produkty cenione są na całym świecie, zwłaszcza przez kierowców rajdowych.
Najważniejsi są KLIENCI i ich POTRZEBY
Naszymi najważniejszymi klientami są firmy produkujące żywność, firmy transportowe, sklepy motocyklowe i samochodowe, w zasadziedla nas ważny jest każdy ten klient, który ma coś do posmarowania czy sklejenia.
Naszym przedstawicielem w Europie od 1958 r. jest OCD Nederland B.V.
10 głównych powodów, dla których ludzie wybierają Bardahl:
- pomaga w rozwiązywaniu problemów
- pomaga zapobiegać problemom
- posiada unikalny oraz szeroki asortyment
- produkty zostały przebadane laboratoryjnie
- produkty przetestowane w trakcie wyścigów
- posiada ponad 75-letnie doświadczenie
- dostępne są wszystkie oferowane produkty
- orientacja na klienta, a zwłaszcza doradztwo
- produkty Bardahl działają tam gdzie konkurencja już nie daje rady
- dbamy o środowiskowe
ŚRODOWISKO
Ochrona przyrody to temat, który staje się coraz ważniejszy. Zdajemy sobie sprawę, z faktu że środowisko naturalne i bezpieczeństwo z tym związane mają ogromne znaczenie. Bardahl
podejmuje nieustanne działania dzięki, którym można zminimalizować wpływ działalności na środowisko i zdrowie ludzi, a zwłaszcza:
- dzięki dodatkom do paliwa, bierzemy udział w redukcji emisji gazów cieplarnianych, zadbane podzespoły samochodu, motocykli czy łodzi to mniej produkowanych zanieczyszczeń
- gama dodatków Bardahl zapewnia zmniejszone zużycie paliwa
- wprowadziliśmy gamę biodegradowalnych smarów i środków czyszczących
- wprowadziliśmy specjalny olej do samochodów z filtrem cząstek stałych, dzięki niemu filtr działa dłużej i lepiej
- dzięki stosowaniu smarów Bardahl, zmniejsza się liczba koniecznych konserwacji maszyn
- przy produkcji wyrobów spełniane są surowe normy środowiskowe
- Bardahl szanuje i respektuje europejskie standardy w zakresie produkcji, formuł oraz etykietowania